Oboznámenie zodpovedných pracovníkov s problematikou správy
registratúry v zmysle zák. 395/2002 Zz.
Audit úrovne súčasného stavu správy registratúry
.
Vypracovanie návrhu registratúrneho poriadku a plánu
spoločnosti a jeho konzultácia s príslušným štátnym archívom.
Zaškolenie zamestnancov v oblasti správy registratúry,
registratúrneho poriadku a systému riadenia dokumentov a záznamov.
Zavedenie systému odbornej správy registratúry v zmysle
požiadaviek legislatívy manuálnym i automatizovaným spôsobom.
Zriadenie registratúrneho strediska.
Usporiadanie písomností v registratúrnom stredisku.
Príprava vyraďovacích konaní.
Trvalá odborne metodická starostlivosť a pomoc v oblasti
správy informácií.
Školenia a metodická pomoc v oblasti správy dokumentov
pri zavádzaní systémov riadenia kvality, environmentálneho manažmentu a
integrovaných manažérskych systémov.
ADMIS® PLUS
- programy
pre automatizáciu odbornej správy registratúrnych záznamov
právnických osôb v zmysle zákona č. 395/2002 Z.z. o archívoch a
registratúrach pre malé, stredné i veľké firmy a organizácie.
«»
Dôležitým predpokladom pre zaistenie
odbornej
správy registratúrnych záznamov v
organizácii je najmä
dôsledná a presná spisová evidencia všetkých
druhov informácií (dokumentov) - registratúrnych záznamov
vrátane klasických písomností, elektronickej pošty,
faxov, počítačových súborov atď. «»
Zužovanie odbornej správy registratúry len na došlú a odoslanú
korešpondenciu, ktorého sme veľmi často svedkami prináša radu veľmi
vážnych nedostatkov v správe registratúry ako napr. ničenie
registratúrnych záznamov bez riadneho vyraďovacieho konania a tým
vytvára predpoklad pre vznik správnych deliktov na úseku odbornej správy
registratúry. (Skladová karta, výdajka, výkres, objednávka a
pod. je z pohľadu správy registratúry
rovnako registratúrnym záznamom ako napríklad zmluva, alebo korešpondencia). «»
Zaistenie odbornej správy registratúry na zákonom požadovanej úrovni
v dnešných podmienkach masívneho využívania výpočtovej techniky,
rozvoja komunikácie a internetu už nie je reálne bez použitia špecializovaného
informačného systému, ktorý dokáže jednotným spôsobom spracovať
a spravovať všetky druhy registratúrnych záznamov (od papierovýc
h
cez elektronické až po napr. multimediálne). «»
V súčasnej dobe sme svedkami výrazného nástupu elektronickej
komunikácie a v jej dôsledku takého významného nárastu množstva
elektronických záznamov, že zaistenie ich riadnej evidencie prostredníctvom
klasickej papierovej evidencie už nie je možné bez zložitých organizačnýc
h
opatrení, ktoré komplikujú chod organizácie. Tým sa mimo evidenciu a teda aj dosah pracovníkov
organizácie dostáva veľké množstvo informácií, ktoré sú pre život
samotnej organizácie dôležité. «»
V oblasti obchodu, výroby a služieb stále viac spoločností uvažuje
o zavedení systému manažmentu kvality v zmysle
ISO 9001:2000. Jednou z dôležitých požiadaviek zavádzaného systému
manažmentu kvality je aj zásada, že systém riadenia kvality musí zohľadnovať
platnú legislatívu SR a túto vhodným spôsobom do seba implementovať.
Odborná správa písomností nie je v tomto smere žiadnou výnimkou,
naviac je základným predpokladom pre systém riadenia dokumentacie a záznamov
v SMK. «»
Podstatné zvýšenie efektívnosti pri vyhľadávaní informácií
a dokumentov, možnosť práce viacerých pracovníkov s jedným
dokumentom, komunikácie s okolím, unifikácia formálnej úpravy písomností
v zmysle príslušných STN v organizácii a iné,
To sú len niektoré z množstva argumentov pre zavedenie systému
odbornej správy registratúrnych záznamov v organizácii. Jedným z takýchto systémov
je aj administratívny informačný systém ADMIS®, ktorý nielenže oplýva
veľkým množstvom komunikačných funkcií a funkcií tzv. dokument
manažmentu, ale najmä zaisťuje dôslednú a presnú evidenciu všetkýc
h
druhov písomností do organizácie doručených, resp. z vlastného
podnetu vytvorených.
Vzhľadom k vysokému výkonu, veľkej rýchlosti prístupu k evidovaným
informáciam, schopnosti spracovania ľubovolných súborových formátov,
ako aj dostatočným výkonovým a kapacitným rezervám a použitým štandardom,
je možné moduly pre zaistenie spisovej evidencie registratúrnych záznamov
využiť pre podporu ľubovolného komunikačného, alebo archivačného
podnikového systému resp. systémov DMS zahraničných výrobcov,
ktoré postrádajú podporu legislatívy SR, resp. ČR v oblasti správy
reg. záznamov.
Automatizovaný systém odbornej správy registratúry dôsledne
rešpektuje registratúrny poriadok a plán vašej organizácie.V prípade
ak tieto smernice ešte nemáte vypracované, vypracujeme návrh registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu
vašej organizácie. Zaistíme súčinnosť s príslušným štátnym
archívom, do ktorého pôsobnosti spadá vaša organizácia tak aby
schválené smernice plne zodpovedali zavádzanému automatizovanému
systému a tým vám uľahčili proces schvaľovania smerníc vyplývajúci
zo zákona č. 395/2002 Z.z..
Najvýhodnejšie
riešenie z hľadiska pomeru Výkon/Cena/Počet užívateľov !!!
Informácie
na tel. č. 032/6580536
možnosť
získania softvéru aj na splátky
Zavedením systému ADMIS® získate
nielen systém, ktorý zaistí správu registratúry vašej organizácie
podľa požiadaviek platnej legislatívy, ale zároveň povýši úroveň
automatizácie vo vašej organizácii na novú úroveň.
Naši partneri,
komplexne zaisťujúci implementáciu systému ADMIS®
Administratívny informačný
systém ADMIS®
Plus a PREAS-III Je veľmi výkonný
informačný
systém postavený v architektúre klient - server. ADMIS® Plus
svojou vysokou
variabilitou a modulárnosťou umožňuje nasadenie ako v malej kancelárii na
jedinom PC, tak aj v organizácii, kde evidenciu registratúrnych záznamov
a
elektronickej pošty zaisťujú určení pracovníci príslušnýc
h
organizačných útvarov a jeho funkcie využíva manažment (desiatky
až stovky užívateľov). K tomu sú prispôsobené aj licenčné
podmienky a cena systému. Svojou funkčnosťou spĺňa odborné požiadavky
z hľadiska odbornej správy
písomností v zmysle zákona o archívoch a registratúrach a požiadaviek
OASS MV SR. Na základe toho obdržal kladné vyjadrenie OASS MV
SR č. SVS-204-2002/00541. V každej konfigurácii pokrýva
úplný rozsah požadovaných odborných činností spojených s
evidenciou a správou klasických papierových aj elektronickýc
h
registratúrnych záznamov. Naviac
poskytuje tieto možnosti:
O veľkej spoľahlivosti
systému svedčí i skutočnosť, že u niektorých našich zákazníkov
tento systém beží 24 hodín denne už viac ako 3 roky bez
nutnosti čo len jediného servisného zásahu.
V súčasnej dobe uvádzame na trh Systém ADMIS® - Regis,
História
vývoja systému ADMIS® a PREAS:
-
1994 - 1996 program Podací denník a program PREAS pre DOS fy.
PREAS
- 1996 sme po dohode s fy. PREAS prevzali vývoj programu PREAS pre MS
Windows 3.x.
- 1997 Podateľňa, Výpravňa a Podací denník pre MS Windows
- 1998 prvá verzia programov ADMIS ver. 1 - 3 na databázovom systéme
Paradox fy. Borland. Prepojenie všetkých modulov, externé moduly
zabudované do rozhrania programov denník, podateľňa a výpravňa na
platforme WIN32.
- 1999 program PREAS_W na platforme Win32.
- rok 2001 prevedenie systému na architektúru klient-server rozhranie
BDE Borland,
- koniec roku 2001 -2002 od základov nová verzia systému ADMIS ver. 4
postavená na natívnom prístupe k databázovému serveru, čo
prinieslo niekoľko násobné zvýšenie výkonu ako aj minimálnu
poruchovosť. V zhľadom k tomu, že v tej dobe sa už pripravovala nová
legislatívna úprava, bol tento systém pripravený už pre novú
legislatívu.
- október 2002 - splnenie odborných požiadaviek na systém správy
registratúry ADMIS a jeho rozširujúci modul PREAS-W bolo
potvrdené MV SR na základe jeho posúdenia.
- 2003 program PREAS - II bol upravený aj pre spoločnosti, ktoré
poskytujú služby správy registratúry pre iné spoločnosti.
- 2003 program ADMIS® Plus. kde
sme do systému zapracovali všetky pripomienky a požiadavky našic
h
doterajších užívateľov.
- 2003 - 2004 ADMIS® - Regis
systém ADMIS® Plus
upravený podľa najnovších trendov v oblasti správy registratúrnyc
h
záznamov, veľmi podrobne prepracované boli tie postupy, ktoré v
praktickej činnosti vyžadujú najviac úsilia a času ako je napr.
preberanie registratúrnych záznamov v registratúrnom stredisku z
organizačných úsekov, vyraďovanie a pod. - tzn. oblasti a miesta kde
nie každý automatizovaný systém má čo ponúknuť. Vhodnou kombináciou
manuálnych činností a využitia SW sme dosiahli, že v súčasnej
dobe sú tieto činnosti prepracované až do takej miery že zdržujúce
operácie sú vykonané za pomoci nášho SW mnohonásobne jednoduchšie
a rýchlejšie.
Systémové požiadavky:
Operačný systém pre
serverovú časť W95 OSR2, W98, WNT, W2000, WXP, LINUX, UNIX, SOLARIS, FreeBSD,
Minimum pamäte RAM
je 64 MB pre server a 32MB pre klienta.
Doporučená veľkosť
RAM je 512MB pre server a 128 MB pre klienta.
Program
je možné inštalovať aj na samotný lokálny počítač s operačným
systémom MS Windows 95 a vyšším.
Hľadáme partnerov na šírenie systému ADMIS® .
Pozn.
ADMIS®
je registrovaná ochranná známka MMS Trenčín
Kladné vyjadrenie Ministerstva vnútra SR k softvérovému riešenia
pre správu registratúry ADMIS®.
Odbor archívov a registratúr, sekcia verejnej správy Ministerstva vnútra
Slovenskej republiky posúdil softvérové riešenie ADMIS® pre
komplexné zaistenie odbornej správy registratúry. Odborné
vyjadrenie si môžete prehliadnuť TU.